Quem somos

30 de abr. de 2009

nothing left to lose


...
Freedom's just another word for nothin' left to lose
Nothin', I mean nothin' hon' if it ain't free
Yeah, feelin' good was easy Lord, when he sang the blues
Yeah, feelin' good was good enough for me
Good enough for me and my Bobby Mcgee
From the Kentucky coal mines
To the California sun
Yeah, Bobby shared the secrets of my soul
Through all kinds of weather
Through everything that we done
Bobby's body kept me from the cold
...
Yeah La da La la da da la da da la da daLa da da da da da da da da
Hey now, Bobby, now, now Bobby Mcgee, yeah
La la la la la la la laLa la la la la la la la la la la la la la la
Hey now Bobby now now Bobby Mcgee

Janis Joplin
Me & and Bobby McGee
Desde de pequena gostei de sentar para ouvir música... tipo, só para ouvir música mesmo. Abrir a capa do vinil/cd, ler as composições, refletir sobre a sequência das faixas, ficar imaginando os sentimentos e sensações dos interpretes e compositores... a arte do albúm, e enfim, contemplando o trabalho musical como um todo.
Ontem me proporcionei um momento incrível voltando da aula e curtindo Janis Joplin, especialmente esta canção, que repeti incansavelmente por 3 vezes. 'Aproveite mais seu tempo' e contemple, você não tem nada a perder.

Nenhum comentário: